bóle kręgosłupa w przebiegu ciąży i po jej rozwiązaniu

Bóle kręgosłupa w przebiegu ciąży i po jej rozwiązaniu

Ciąża jakże piękny okres dla obojga rodziców a zwłaszcza dla kobiety. Organizm przyszłej mamy w czasie ciąży przechodzi istne Tsunami. Hormony szaleją, kilogramów przybywa, zmienia się pozycja miednicy i przybywa obciążenia w przedniej części ciała. Wszystkie te zmiany mają istotny, bardzo istotny wpływ na kręgosłup. Oczywiści kobieta jest do tego stworzona niemniej jednak w przypadku pewnych zaniedbań jeszcze sprzed okresu ciąży w postaci nawet niewielkich dolegliwości bólowych, w czasie jej trwania może dojść do nasilenia się objawów. Dlatego warto do ciąży się przygotować aby przejść ten okres ciesząc się nadejściem dziecka i jednocześnie pamiętając że dźwiganie dopiero się rozpoczyna 
Warto w okresie planowanie dziecka udać się do specjalisty aby sprawdzić stan swojego kregosłupa i dobrać postepowanie przygotowawcze do znoszenia większych obciążeń . Pamiętajmy że małe dolegliwości mogą przerodzić się w duże co niekiedy jest zagrożeniem dla przebiegu ciąży i dziecka.
Nawet kobiety które nigdy nie miały problemów z kręgosłupem w 7-9 miesiąca nierzadko doświadczają znacznych bólów kregosłupa. Bóle które pojawiają się w czasie ciąży nie zawsze przechodzą samoistnie. Siedzenie po nocach karmiąc niemowlę w pochylonych pozycjach, i wielomiesięczne a nawet kilkuletnie dźwiganie dziecka może nasilić uraz kręgosłupa który zawsze warto zacząć leczyć w początkowej fazie czyli jak najszybciej.
Jeżeli Szanowne Panie czytają ten artykuł już w czasie ciąż i doskwiera Wam ból kręgosłupa pragnę Was poinformować że nawet na tym etapie istnieje możliwość wykonania pewnych działań nie farmakologicznych które przyniosą Wam ulgę.

Zapraszamy na konsultacje
Marcin Rosadziński